Tuesday, May 24, 2011

fuel.

guess what? i'm home ady! this early yaw :) and i feel free to use sayang's PC at his workstation. best! tehee~ (selalu pkai lappy xbest sbb kecik je skrin dye :/)

why am i so early today? ;) haha! i got home by cab. selalunya faiz fetch kat office around 8 mcmtuh. tapi harini, xmau tggu la sbb nak balek awal basuh pinggan pagi tadi xsempat. haha!

btw, i am so sick thinking how to manage our fuel expenses every month. we like killing ourselves after doing some calculation last night! imagine this, sayang spend atleast rm40/ day for petrol! kalau sebulan rm1200 woi!!! crazy!

sebelum nih sayang freelancer, so byk spend masa kat rumah. cuma pagi pegi anta aku kerja, petang amek aku. rm20 je sehari. sekarang dah kerja fulltime kat damansara, so itu lah calculation fuel kami utk sehari. (phewww)

it is actually goes like this. . selayang-ukay perdana-damansara-ukay perdana-selayang. . flow dye mcmnih, pagi anta aku pegi office kat ukay pdana, then rush pegi office kat damansara. malam after kerja, datang amek aku kat ukay perdana and balek rumah kat selayang balek. oh hello????????? penat dan kesiankan kat suamiku? :(

sayang nak naek motor, aku yang xbagi. risau woi! aku sayang laki akuuuuuuu! so nak beli second car, rasa bazir pulak sbb nti every month punya commitment dah btambah. (xboleh lah aku nak shopping sakan nti. duhh :p)

so tadi aku try lah naek cab from melati station bila balek kerja. kononnya sayang anta aku g kerja pagi jelah, then balek nti aku naek cab. maigad! rm16 kot sampai rumahhhh!!! sebulan? (jap amek kalkulator!) haaa, rm320. baek beli handbag charles&keith kan? hahahaha! (i tahu sayang i risau kan i naek cab?. . i have to sayang. . but you don't worry, i promise to take care of myself :'))

so malam neh sayang balek office nak discuss lagi sampai dapat best solution macamane. tapi serious aku rasa aku tahu solution terbaik mcmane :) PINDAH woi! hahahaha! bos aku cakap smlm masa lepak minum lepas balek kerja "misya, i rasa better you duduk kat DAMANSARA".

aku pon sebenarnya rasa mcmtu kot. hehe. yeay, aku suka gila kot damansara! shopping best, ada IKEA, pastuh senang na access mana2 pon. dekat aku nak pegi class. ei, serious damansara best! kan kan?

cepatlah balek sayangkuuuuuu. . jomlah kte sambung discuss lagi before you start buat kerja balek. . okay please sayang!

have to go! nak jumpa kekaseh akhirat. tadaaaa~

No comments:

Post a Comment